Ne gerek var şimdi ağrıya!

Eklem ağrısı ve osteoartrit, yaşı ilerleyen yetişkinler arasında sakatlıkların başlıca nedenleridir. Ama şimdiden önlemek için yaşı daha genç olanlar da dinlesin! İşte, eklem sağlığınızı nasıl koruyacağınıza ve ağrı yaşamaya başladıysanız neler yapabileceğinize dair ipuçları... 
 

HAREKETLENİN

Eklemleriniz için yapabileceğiniz en iyi şey fiziksel aktivite. Yaygın inanışın aksine, yapılan çalışmalar daha fazla egzersiz yapan kişilerin yaşları ilerledikçe daha sağlıklı eklemlere sahip olduğunu gösterdi. Aynı şey osteoartrit için bile geçerli. Fakat arada ufak bir fark var. Fiziksel aktivite bir şekilde ağrı veriyor olsa da yapılan egzersizler eklem etrafındaki kasları güçlendirir ve kemiklerin üzerindeki baskıyı azaltır. Yüzme veya bisiklet gibi vücudu fazla etkilemeyen aktivitelerle başlamak daha az ağrıyla yürümenize hatta daha uzun mesafelerde yürüyüş yapmanıza yardımcı olabilir.

 

TERS HAREKETLERDEN KAÇININ

Fiziksel açıdan aktif olmak eklemleriniz için faydalı ancak bazı hareketler incinmelere yol açabilir. Ani yön değiştirme, ani dönme, kendi etrafında dönme gibi veya eklemlere direkt etki eden herhangi bir hareket hasara neden olabilir ve eklem yapısını bozabilir. Koşu, yüzme veya bisiklet gibi aktivitelere sadık kalarak basketbol veya futbol gibi aktivitelerden uzak durun.

 

KİLO VERİN

Kilo vermek, eklemlerinizi korumanın ve eğer aşırı kilolu ya da obezite sorununuz varsa yaşayacağınız herhangi bir eklem ağrısını rahatlatmanın en iyi yoludur. Eklemleriniz ne kadar kiloyu taşımak zorunda kalırsa onlara o kadar stres yüklemiş olursunuz ve böylece daha fazla ağrı çekersiniz. Eğer eklemleriniz için iyi bir şey yapmak istiyorsanız, ağrınızı azaltın ve birkaç kilo vererek tüm vücudunuzun sağlığını koruyun.

 

DOĞRU BESLENİN

Eklem sağlığı, kemikleri güçlendirmeye, kas gelişimini sağlamaya ve kıkırdağı korumaya destek olmak amacıyla, ağırlıklı olarak sağlıklı beslenmeye bağlıdır. Bol bol sebze ve meyve tüketmeye, bunun yanında çiğ kuruyemişler, soya ve balık ya da kümes hayvanları gibi yağsız hayvansal besinlerden ihtiyacınız olan proteini almaya özen gösterin. Düzgün beslenmek ayrıca kilo vermenize de yardımcı olacak.

 

KUVVET KAZANIN

Ağırlık çalışmak eklemlerinizin etrafındaki kasları güçlendirir ve eklemlere giden baskının çoğunu absorbe etmelerini sağlar. Kaslarınız ne kadar güçlenirse siz hareket ettikçe eklemleriniz de o kadar az ağırlık taşır. Daha az kilo, daha az ağrı demektir. Ağırlık antrenmanlarında profesyonel bir eğitmen, fizik tedavi uzmanı ya da bir doktorun size hareketlerin doğru tekniklerini öğretmesini talep edin. Doğru yapıldığında, ağırlık çalışmaları, günlük hayatınızda hareket etme şeklinize kadar geliştirerek ağrılarınızın daha da azalmasını sağlayabilir. Yanlış yapıldığında ise ciddi incinmeler söz konusu olabilir.

 

YARDIM İSTEYİN

Haftalar veya aylar süren eklem ağrıları normal değildir ve kontrol edilmesi gerekir. Öncelikle aile hekiminize danışarak başlayabilirsiniz. Doktorunuz ağrıyı değerlendirerek daha fazla inceleme ve tedaviye gerek olup olmadığına karar verir. Fizik tedavi uzmanı veya rehabilitasyon hekimleri genellikle bir sonraki adımdır. Bu uzmanlar eklemi inceleyip fonksiyonunuzu geliştirmek için rehabilitasyon programı hazırlayabilir ve ağrınızın ameliyat olmadan dinmesine yardımcı olabilirler. Eğer bu da işe yaramazsa bir ortopediste yönlendirilebilirsiniz. Ortopedist eklem ağrısı ve eklem hareketini iyileştirmek için sorununuza çoğu zaman ameliyatla yardımcı olur.

 

FİZİK TEDAVİ

Fizik tedavi uzmanları incinmiş bir eklemin iyileşmesinde ve eklemin hareket etmesiyle oluşan ağrıyı azaltmada önemli rol oynarlar. Yalnızca kuvvetlendirme egzersizleri için iyi teknikler göstermekle kalmazlar, aynı zamanda siz kuvvetlendikçe de ihtiyaçlarınıza uyum sağlayan, aşamalı programlar hazırlayabilirler.

Beni Arayın