Zayıflamanın Püf Noktaları

 

Yıllardır gerek çevrenizden gerek sosyal medyadan duyduklarınızı uygulayıp durdunuz mu? Peki bunlar ne işe yaradı? X Diyeti ile kim sağlığından ödün vermeden kilo verdi ve bunu uzun yıllar korudu? Biz cevap veriyoruz:
          
- Kimse.

Bunlar sadece senin sağlıklı ve fit vücuduna kavuşman için önündeki engeller. Oysa yapman gerekenler çok basit.
 

  • İşe ilk olarak ‘‘bol su tüketerek’’ başlaman gerekiyor. Su içmeyi gün içinde unutuyorsan cep telefonuna sana su içmeni hatırlatacak uygulamalardan indirebilirsin!
  • Şeker ve tuzu hayatından çıkarmalısın. Evet, biliyoruz bu öneriyi sık sık her yerden duyuyorsun ama bunların senin vücuduna hiçbir faydası yok, üstelik aşırı tüketimi çeşitli sağlık sorunlarına yol açıyor. Rafine şekeri tamamen hayatından çıkar, tuzu ise kullandığının yarısı kadar kullanmaya çalış. Bunu 21 gün dene! Sonra beynin zaten buna alışıyor, alışkanlık haline geliyor.
  • Taze sebze ve meyveleri sofranızdan eksik etmeyin! Her meyve ve sebzeyi mevsiminde tüketin.
  • Düzenli uyuyun, erken uyanın. Mesela her gün uyandığın saatten 30 dakika önce uyanıp yürüyüş veya streching yapabilirsin. Emin ol gün içerisinde daha az yorgunluk ve daha az uykusuzluk hissedeceksin.
  • Beyaz unu hayatından çıkar. Beyaz un ile yapabileceğin her şeyi tam buğday unu, çavdar unu veya karabuğday unu ile yapabilirsin! Blogu takip et. Senin için çok sağlıklı, çok fit tarifler vereceğiz!
  • Kahvaltını asla geçiştirme. Beş dakika daha az uyu yine de kahvaltını yap. Sabah hazırlamak çok zor geliyorsa geceden hazırlayıp, buzdolabında saklayabilirsin.
  • Hızlı yemek yemeyin.  Yemek yemek için kendinize 20 dakika ayarlayın. Öğünlere mutlaka çorba ile başlayın. Hem kalorisi daha düşük hem de midende hacim kapladığı için daha erken doyarsın.
  • Sık beslenin. Ara öğünleri atlamamak metabolizmanı hızlandırıyor. Öğünlerinin arasında 2-4 saat aralık olsun.
  • ‘‘Moda Diyetler’’ ve ‘‘Şok Diyetler’’ den uzak durun. Çünkü bu diyetlerden aldığınız sonuç asla kalıcı olmaz üstelik metabolizmanı yavaşlattığı için kilo vermen daha da zorlaşır.
  • Süt, yoğurt ve peyniri az yağlı tüketin. Onlardan alacağınız hayvansal yağ yerine fındık, badem, ceviz, avokado gibi besinlerden sağlıklı yağlar alın.

 

Zayıflamak için hiçbir besinden mucize bekleme. Şuradan buradan duyduğun diyet hurafelerine inanma. Bunlar seni asla sonuca ulaştırmaz sadece motivasyonunu bozar. Bedenini seviyorsan, en sağlıklı şekilde kilo vermek için mutlaka bir uzmana danış.
 

Fit ve sağlıklı günler dileriz!

Beni Arayın