Düz Bir Karın İçin 10 Besin

Sürekli karın çalışıyor fakat bir sonuç alamıyor musun?  Ya da kendini yormadan fazlalıklardan kurtulmak istiyorsun?

İşte bu hafta tam sana göre bir yazı hazırladım.

 

 

Karın kaslarına kavuşmak için birkaç mekikten fazlası gerekiyor. Aslında böyle kaslara kavuşmak için beslenme, spordan çok daha önce geliyor. Fazlalıklarından kurtulmak ve karnındaki şişkinliği azaltmak için mekikten başka şeyler denemelisin. Belki de beslenmende birkaç sihirli dokunuşa ihtiyacın vardır. Öğrenmeye hazır mısın?

 

Öyle besinler var ki içerdiği protein, vitamin, mineral dışında özellikle karın bölgesindeki yağların erimesini destekliyor. İşte seni hayalindeki vücuda kavuşmana yardımcı olacak 10 besin!

 

 

1.Yumurta: Kaliteli Protein

 

 Sağlıklı beslenme/kilo kontrolü ile ilgili bir şeyden bahsedip yumurtada söz etmeyeceğimi düşünmedin sanırım. Gün boyu iştah kontrolü sağlamasını mı, en kaliteli protein kaynaklarından birinin olmasını mı yoksa tok tutmasını mı anlatsam bilemedim. Baştan söylüyorum bu yazıyı okuduktan sonra, herhangi bir sağlık problemin yoksa her gün bu altın değerindeki besini kahvaltından eksik etmeyeceksin.  Anlaştık mı?

 

2.Probiyotikli Yoğurt: Hem Sindirim Sistemine Hem Bağışıklık Sistemine Dost Bakteriler!

 

Yoğurt içindeki konjuge linoleik asit (KLA) ile obezite düşmanı. İlk kez 1997 yılında yapılan bir araştırmada ratlarda diyete % 0.05 oranında ilave edilen KLA’nın vücut yağını % 60 azalttığını belirlemişler [1]. Ayrıca yağları parçalamakta görevli lipaz enziminin aktivitesinde artırdığı kanıtlanmış [2]. E zaten bunca güzel etkisi varken bir de probiyotik ilave edilirse, bedenine yapacağın en büyük yatırımlardan biri olur.

 

3.Badem:  Kas Artışını Ve Yağ Yakımını Destekleyen Süper Güçler!

 

Obezite, kalp hastalığı, kas kaybı, kırışıklıklar, kanser, yüksek tansiyon… O kadar şeye karşı koruyucu ki. İşte bu yüzden süper güçler dedim. Yağlı tohumların en fitidir. İştah kontrolü üzerinde de olumlu etkileri var. Fakat kavrulmuş bademden uzak durmalısın. Günlük 8-10 adet çiğ badem ile metabolizma hızına hız kat!

 

4.Ispanak ve diğer yeşil yapraklı sebzeler: Fitliğin yeşil yanı!

 

Başta ıspanak olmak üzere yeşil yapraklı sebzeler sindirimi kolaylaştırır. Düzenli bir sindirim sistemi ise kilo kontrolü için en büyük etkenlerden biridir.  Hücre hasarına yol açan serbest radikalleri temizler. Kanser, kalp hastalığı, obezite, osteoporoz gibi birçok hastalıkla savaşır.

 

5.Avokado: Sağlıklı yağlardan korkma!

 

Avokado deyince bir kase  Guacamole sos ve bir paket cipsten bahsetmiyorum tabi ki. Taze avokado yüksek lif vitamin, mineral içeriği ile karın bölgesinden yağların en büyük düşmanlarından. Aslında biz onu meyve diye biliyoruz ama hem cildiniz hem de kalp sağlığınız için çok faydalı yağlar içeriyor. İçerdiği tekli doymamış yağ asitleri kilo yönetimine destek oluyor, hormonlarını düzenliyor, kalp sağlığını koruyor. Salata içince, sandviçlerde veya sos olarak kullanabilirsin. ¼  avokado 1 değişim yağ yerine geçtiğini ve 45 kkal olduğunu unutmamalısın.

 

6.Yulaf: Karbonhidratta fitliğin sırrı!

Size hem tok tutacak hem de glisemik indeksi düşük bir kompleks bir karbonhidrat arıyorsanız yulaf ezmesi en doğru cevap olacaktır. Bitkisel protein ve lif açısından oldukça zengin. Sindirim sisteminizi düzenliyor Yulafta bulunan beta kan şekerinizi düzenlenmesine ve yardımcı oluyor. Bu da yeme ataklarını önleyerek daha sağlıklı kilo kaybetmeni sağlıyor.

 

Diyetisyen önerisi: Yulaf ne kadar faydalı olursa olsun ciddi bir karbonhidrat kaynağıdır. Bunun için özellikle sabah tüketmeni öneriyorum.  Klasik bir kahvaltı yapmak yerine 2 yemek kaşığı yulaf ezmesini  yoğurt, meyve ve çiğ badem ile smoothie yaparak deneyebilirsin!

 

7.Yaban mersini: Hem vücudun hem de cildin genç kalsın!

 

Yüksek antioksidan içeriğine sahip olan bu meyve, hücrelerinin sağlıklı ve genç kalması için en harika polifenollerden biri olan, Harvard Üniversitesi Tıp Fakültesi bilim adamları tarafından, ‘yaşamı uzatan ilaç’ olarak tanıtılan resveratrol içeriyor. Yüksek polifenol içeriği bağırsak mikrobiyotanı da olumlu etkiliyor.

 

8.Somon: Hem kalbini hem yüzünü gülümsetir!

 

Haftada 2 kez balık tüketimi kilo yönetimin için oldukça etkilidir. İyi kalite bir protein kaynağı olması; kişilerde tok kalma süresinin uzamasını ve kan şekerlerini dengede tutmayı sağlar.  İçerdiği yüksek omega 3 karın çevresi yağlanmaya da sebep olan insülin direncine karşı korunmada en etkili besin öğelerinden!

 

9.Kurubaklagiller:  Yüksek lifli, yüksek proteinli obezite düşmanı!  

 

Tok tutan, besleyici değeri yüksek, kalorisi düşük bir besin diyetin sırrı kesinlikle kurubaklagillerdir. İçerdiği lif ve kompleks karbonhidratlar sayesinde tokluk sağlar. Buna bağlı olarak da enerji alımını düşürür. Düşük glisemik indeksi ise şekerinin yavaş yükselmesini  sağlayarak iştah mekanizmasını kontrol eder. Yapılan bir araştırmada düzenli kuru fasulye tüketen bireylerde BKİ değeri % 23 azalmış bulunurken aynı zamanda bel bölgelerinde de incelme olduğu tespit edilmiş.

 

  • Gaz yapıyor, yiyemiyorum diyorsan;  baklagilleri ıslattıktan sonra suyunu döküp, suda beklet ve bekletme suyunu 1-2 kez değiştir. Pişirirken de içerisinde kimyon eklersen bu sorundan kurtulmuş olursun .

 

10.Ananas:  "Bromelain Mucizesi

 

Ananasta bulunan "Bromelain" enzimi;  sindirime yardımcı olur, şişkinliğin ve ödemin atılmasını sağlar. Yağ depolanmasını önleyerek selülite karşı savaşır. Ayrıca ananas yağ yakımı metabolizmasında görevli olan C vitamininden ve tok kalmanı sağlayan liften zengindir.  Yağ yakımını destekleyerek  kilo vermeye yardımcı meyveler arasında yer alır.

 

 

Bu 10 besin metabolizmanın hızlanmasına ve hayalindeki vücuda kavuşmana yardımcı olacak.  Ama işin çoğu yine sende bitiyor. Şunu unutmamalısın: Hiçbir besin oturduğun yerden kilo vermeni sağlayan bir mucize değildir. Sağlıklı bir beslenme programı ve düzenli spor kaybettiğin kiloları korur ve başarısız diyetlerle zamanını harcamazsın.

 

 

Umarım bu yazı ‘‘Sağlıklı  Beslenme Düzenine’’ ışıltı katmıştır! Sihirli değneğimiz yok, ne besinlerden, ne diyetisyenlerden, ne de antrenman koçlarından  "hızlı"  ve "kalıcı" bir çözüm bekleme. Motivasyonunu  asla kaybetmemen dileğiyle!

 

 

Dyt. Berrin BAYRAKTAR

 

Kaynaklar

 

  1. Park Y, Albright KJ, Liu W, et al. Effect of conjugated linoleic acid on body composition in mice. Lipids 1997, 32: 853-858.
  2. Pariza MV, Park Y, Cook ME. The biologically active isomers of conjugated linoleic acid. Prog Lipid Res 2001, 40: 238-298.

 

Beni Arayın